Friday, August 03, 2007

ميراث فرهنگی، یعنی؟!


توضیح: یکی از سرستون‌های مجموعه‌ی باغ ملی. البته طبق معمول داشتند مرمت می‌کردند، دیدند میز کار کم دارند؛ گفتند یکی از سرستون‌ها را برای این کار استفاده کنند. بعد هم یادشان رفت که آن‌را به جای اصلی‌اش برگردانند لابد. نیّت‌شان خیر است ان شاالله!

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک نمایید.
لینک: در سوگ کاشی‌های لاجوردی

3 نظر:

Anonymous بهروز نوشته...

واقعا موضوع همین جوره؟
آدم باورش نمیشه.
عجب روزگاری شده

8:39 AM  
Anonymous ali نوشته...

salaam
tasnife osrad ra nashenide boodam.motefavet va jaleb bood.mamnoon

10:32 AM  
Anonymous Anonymous نوشته...

http://seyyedmohammadi.blogfa.com/post-247.aspx

بسم الله الرحمان الرحیم. سلام علیکم.
بیائیم قرآنی/حدیثی/تاریخی/عقلی موضوع را بررسی کنیم. سؤال این است:

«به طور کلی، آیا نبی/رسول/معصوم/امام/حجت قطعی ی خدا، به نبی/رسول/معصوم/امام/حجت قطعی ی مادون خود و افراد دیگر اقتدا می کند؟»

آیا جواب این سؤال بدیهی است؟
آیا، مثلاً، احیاناً، از «لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة» نمی توان نتیجه گرفت در موضوعی مانند «نماز جماعت»، بر دیگران است که به رسول الله اقتدا کنند؟ و اگر احیاناً صحیح باشد که « بر دیگران است که به رسول الله اقتدا کنند »، پس «اقتدای دیگران به رسول الله» و امر معکوس آن یعنی «اقتدای رسول الله به دیگران (حالا «دیگران» هر کس که باشد)» مانعة الجمع نیستند؟
آیا این که خود رسول الله در اذان و اقامه اش عبارت «اشهد ان محمد رسول الله» را ذکر می کرده، نشان دهنده ی «متواضع نبودن او» است؟
آیا اقتدا کردن به فرد غیر عادل مجاز است؟ آیا کسی که حاضر باشد جلوی رسول الله بایستد و رسول الله پشت سر او نماز بخواند، عادل است؟
آیا «امام جماعت» شرایط دارد، ولی «امام امت» شرایط و اختیارات ندارد؟ آیا رسول خدا و امامها امام امت نبودند؟
من در تلویزیون دیدم سیدمرتضی عسگری می گفت «در نماز میت بر رسول خدا، نماز فرادا بود، چون رسول الله خودش «امام» است، چه در حیات و چه در ممات». هرچند تعدادی از علما با این حرف مخالفت کردند، ولی آیا ممکن نیست حرف او درست باشد؟

3:34 PM  

Post a Comment

خانه >>