Friday, April 20, 2007

عشق پیری و شجریان

تصنیف «عشق پیری» که با لهجه‌ی مشهدی است را حتما بسیاری شنیده‌اید. شاید هم نشنیده باشید. محمدرضا شجریان این تصنیف را به دو سبک «رادیوئی» که اجرائی سنگین‌تر است و «روحوضی» که گویا در محفلی خصوصی خوانده شده است، ارائه کرده. چندی پیش تصنیفی که به شیوه‌ی معمولی و برای رادیو خوانده بود را در میان آرشیو یافتم. روحوضی خوانی را هم به صورت فایل فلش، قبلا در میان آرشیو طربستان ِ ملکوت می‌توانستید بشنوید. حالا هر دو سبک را به صورت فایل mp3 درآوردم که می‌توانید آن‌ها را پیاده سازی کنید. برای دریافت هم طبق معمول با کلیک دکمه‌ی سمت راست موس و انتخاب Save Target As، فایل‌ها را دانلود کنید.

Labels:

7 نظر:

Anonymous Anonymous نوشته...

لهجه خراسانی دیگه چیه؟ مشهدی می خونه پدر جان

2:11 PM  
Blogger Saoshyant نوشته...

ممنون از دقت نظر. تصحیح شد.

2:13 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

با سلام
كلام اين تصنيف متعلق به مرحوم عماد خراساني از شاعران خوب مشهدي است كه چند سال پيش در تهران فوت نمودند.

8:17 AM  
Anonymous Anonymous نوشته...

بسم الله الرحمان الرحیم. امیرعباس ریاضی. سلام! شاید لفظ مناسب برای مفهوم مورد نظر شما «پسگفتار» (pasgoftār) باشد (به جای «پ. ن.»). طبق نوشته های متفرقه ی بنده در ذیل http://mirdamadi.malakut.org/thursday|2007,apr,19|13;22;58.php ببین اصولاً دین شناسی و قرآن شناسی ی مخلوق در چه سطحی است. همچنین، از مخلوق که بگذریم، شما و سیدیاسر در کل مقالاتتان در گفت و گو با مخلوق، کلاً چند آیه از قرآن را ذکر کردید؟ کلاً چند تا؟

4:16 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

خیلی با مزه بود این لحجه مشهدی! چه آهنگ قشنگی..نشنیده بودما.خیلی قشنگ بوووووووووود

2:41 AM  
Anonymous Anonymous نوشته...

برای آقای سيد محمدی شايد جالب باشد. من نيمه فهرستی از آيات قرآنی که در آن‌ها اشاره به عقل رفته است جمع کرده بودم. نمی‌دانم چقدر به مذاق ايشان خوش می‌آيد اين کار من. اين‌ها را خیلی پيش‌تر از بحث ياسر با مخلوق نوشته بودم. اما فکر نمی‌کنم نفس نقل آيات کمک زيادی به حل مسأله با مخلوق یا با آقای سيد محمدی بکند. به هر حال اين هم لينک:
مثل‌های قرآن و تعقل

3:08 PM  
Blogger درباره من نوشته...

خیلی محشر بود نشنیده بودم مرسی

http://bamdadesadegh.blogspot.com

12:01 AM  

Post a Comment

خانه >>