Sunday, October 28, 2007

تصاویری از کتاب حمله

به‌خانه‌ی بخت رفتن حضرت فاطمه گالری هنرهای ایرانی را با هشت مجلس از کتاب «حمله‌ی حیدری» به‌روز کردم. کتاب مذکور قدمتی 165 ساله دارد و چاپ سنگی‌ست. محتوی آن مثنوی‌ست و تماماً در وصف و نعت رسول و اهل بیت و جنگ‌های صدر اسلام. نام شاعر هم در ابتدای آن «ملا بو مانعلی کرمانی» ثبت شده. آن‌را سال‌ها پیش در دیار پدری‌مان، خوانسار، به‌معنی واقعی کلمه از زیر خاک پیدا کردم. می‌دانم بسیار به‌کار سازندگان گرافیکِ ایرانی می‌آید. امید آن دارم تا اهلش هم در به‌کار بردنش اهلیت را رعایت کنند و حق گردآورنده را محفوظ بدارند.
برای دیدن سایر تصاویر، می‌توانید به بخش آرشیو مراجعه کنید.
پ.ن. خدا پدر اینترنت را بیامرزد. فهمیدم نقاش این چاپی که من در اختیار دارم، به احتمال بسیار زیاد، از اجداد یکی از بستگان نزدیکمان است. میرزا هاشم خوانساری. توضیح بیشتر را اینجا بخوانید.

2 نظر:

Anonymous Anonymous نوشته...

سلام عزیز دل برادر
ای کاش مطلب را دقیق تر می خواندی تا زود قضاوت نکنی . مازاریان می گفت حداقل امیر عباس ریاضی را می شناسم که اهل های و هوی نیست من هم با توجه به حرف مازاریان می گویم زود قضاوت کردی ای کاش از مازاریان می پرسیدی که این طلبه خوش/بد تیپ که در آخر پستش می نویسد «به مازاریان زنگ زدم و مفصل صحبت کردم در این رابطه و او هم به طور مفصل در این رابطه من را راهنمایی کرد.
» چه گفت و چه گفتی.
یا ولااقل همانی را که در پستم نوشته بودم: « فهمیدم این بحث، بحثی نیست که طرف مقابل من در صدد انتقال معرفتی به من و یا کسب معرفتی از من و یا تصحیح اشتباه من باشد» نشان دهنده این بود که من قصد ارزش گذاری نداشتم فقط می خواستم بفهمم. ولی فروشنده مثل شما زود قضاوت کرد. من هم رفتم از مازاریان پرسیدم و او گفت که اینها مثل آتا ترک بی دین نیستند و .... محتوای داستان های آنها ضد دینی نیست بلکه در تعبیری مناسب غیر دینی است (و هر چه غیر دینی بود که بد نیست: خودم)س

8:43 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

سلام
خوبيد؟
يك سوال دارم .
كتاب اسرار آل محمد رو خوندي و يا چيزي ازش شنيدي
يكي از دوستان خيلي تعريفشو مي كرد اگه چيزي مي دونيد ازش بما هم بگيد
ممنون

10:59 AM  

Post a Comment

خانه >>