Tuesday, October 23, 2007

گالری هنرها و "ما و غرب"

فکر ایجاد یک نمایشگاه مجازی از هنرهای ایرانی، زمانی در ذهنم جرقه زد که مهدی جامی عزیز [صاحب سیبستان] دعوتمان کرد به گفتگوی من ایرانی با غرب. آن موقع چیزکی هم من نوشتم، اما دیدم در این میانه که همه مشغول بررسی ماجرا به نحو فلسفی هستند، منی که نه سوادی دارم و نه عرضه‌ای تا مثل بقیه حرفم را با واژه‌های پر طمطراق به گوش غرب برسانم، یک گالری هنری درست کنم از آرشیوهایی که دارم و تا کنون روی اینترنت قرار نگرفته. حالا بعد از مدت‌ها معطلی، بالاخره امروز چند تابلوی خطاطی و نقاشی از سده‌های مختلف را گرد آوردم و بر سایت قرار دادم. این نمایشگاه مجازی مسلماً ادامه‌دار خواهد بود و هر از چند گاهی با تابلوهایی بی‌نظیر به‌روز می‌شوند. تحفه‌ای هم باشد به اهلش که هم استفاده کنند و هم اگر بتوانند از این دریچه ایران را به جهانیان معرفی کنند. چیزی که من ایرانی انتظار دارم، تا غرب مرا با آن بشناسد و نه چیزی در مایه‌های احمدی نژاد و اخلاف و اسلافش. آدمیانی از جنس رنگ‌های شاد و نقش اسلیمی‌های تنیده در هم، تا به همه نشان دهیم که چقدر ظریفیم و سخت جان و پیچ در پیچ.

3 نظر:

Anonymous Anonymous نوشته...

سلام
مسلماً ادامه دار خواهد بود
یا
ان شاء الله ادامه دار خواهد بود
؟
***
http://sanction.blogfa.com/post-22.aspx
حرام اعلام کردن استفاده از بلوتوث در عربستان

2:54 PM  
Blogger Saoshyant نوشته...

ممنون از تذکر بسیار به‌جای شما. ان‌شا الله اگر عمری باقی باشد ادامه دار خواهد بود. تصحیح می‌شود.

6:51 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

سوشیانت عزیز، فکر بکری است و کاری از سر شوق و بصیرت. حظ کردم. هنر راه مهمی برای شناخت ایران و تبادل فرهنگی است. کار تو انگشت نهادن بر نکته بسیار باریکی است که باید به آن توجه جدی تر کرد. - سیب

3:14 PM  

Post a Comment

خانه >>