Sunday, December 23, 2007

بنده‌ی مدهوش

حکایتی آورده‌اند که پادشاهی بود و او را بنده‌ای بود خاص و مقرب - عظیم. چون آن بنده قصد سرای پادشاه کردی، اهل حاجت قصه‌ها و نامه‌ها به او دادندی که «بر پادشاه عرض دار!»
او آن را در چَرَمدان کردی. چون در خدمت پادشاه رسیدی، تاب جمال او برنتافتی، پیش پادشاه مدهوش افتادی، پادشاه دست در سینه و جَیب و چَرَمدان او کردی به طریق عشق‌بازی که «این بنده‌ی مدهوش من، مستغرق جمال من، چه دارد؟» آن نامه‌ها را بیافتی و حاجاتِ جمله را بر ظَهر آن ثبت کردی و باز در چَرَمدان او نهادی، کارهای جمله را بی آن که او عرض دارد برآوردی، چنین که یکی از آن‌ها رد نگشتی، بل که مطلوب ایشان مضاعف و بیش از آن که طلبیدندی، به حصول پیوستی.
بندگان دیگر که هوش داشتندی و توانستندی قصه‌های اهل حاجت را به حضرت شاه عرضه کردن و نمودن، از صد کار و صد حاجت یکی نادراً منقضی و گزارده شدی.

فیه ما فیه. جلال‌الدین محمد بلخی (مولوی)

4 نظر:

Anonymous Anonymous نوشته...

سلام
هميشه به وبلاگت سر ميزنم يعني هروقت كه احساس ميكنم آپديت شدي بهت سر ميزنم بهترين و مورد علاقه ترين آپديت هايت براي من اونايي ان كه تصنيفهاي قديمي استاد ضميمه شون هست ازت بابت اين كارت بسيار سپاسگذارم
تا حالا تصنيف ياروفادار رو نشنيده بودم همين الان كه دارم اين كامنت رو هم مينويسم درست 3 روزه كه بدون فاصله دارم گوش مي كنم شايد باورت نشه ولي بدون حقيقت داره
يك درخواستي ازت داشتم يك بار هم قبلا درخواست كرده بودم ولي جوابي از طرفت نشد
از موسيقي هايي كه ضميمه ميكني فهميدم كه احتمالا آرشيو كاملي بايد از استاد شجريان داشته باشي فكر نكن كه آرشيوت رو ميخوام ولي اگه بتوني يك تصنيف رو برام از آرشيوت پيدا كني دنيا رو به من دادي
تصنيف ( پوپك ) يا اشك پدر با صداي استاد
نميدونم شنيدي يا نه ولي فكر كنم شعري با اين مضمون داره :
اميدم ديدن دوباره توست
قراربخش دلم تاب گاهواره توست .....من منتظر هستم
hermes.net@gmail.com

9:49 PM  
Blogger Saoshyant نوشته...

نوید آقای عزیز...
ممنون از لطفت. اگر پیدا کردم بی‌درنگ برایت پست‌اش می‌کنم.
الان چیزی به‌خاطر ندارم عزیز.

12:43 AM  
Anonymous Anonymous نوشته...

سلام
حقا که غمت از تو وفادارتر است
عکسهای که می خواستی تو این آدرس هست می تونی بری و ببینی البته اگر کیفیتشون خوب نیست شرمنده با دوربین گوشی گرفته شده
http://asiredel.multiply.com/photos
امیدوارم .....

12:18 PM  
Blogger Unknown نوشته...

من عاشق اين تكه فيه ما فيهم.
هر وقت كه عشق مي كنم و بعدش يادم مي ايد كلي ادم را فراموش كرده ام ياد اين تكه مي افتم و ارام مي شوم. ممنون.

5:34 PM  

Post a Comment

خانه >>