Monday, January 14, 2008

کسی می‌داند چرا؟!

کسی می‌داند چرا اساتید شاخص موسیقی ایرانی برای سایت‌های شخصی‌شان، کمی سلیقه به‌خرج نمی‌دهند؟ این اصل سوال من است. سایت مشکاتیان را دیدید؟ سایت دل آواز شجریان را چه طور؟ اصلاً سایت اختصاصی لطفی کجای این جهان است؟ در این میان گویا تنها گروه دستان و علیزاده هستند که سایتی درخور دارند و باقی؟ هیچ! تعجب‌ام از شجریان‌هاست که سایت دل آواز را به جای خوش آوازه‌ای مثل رادکام سپرده‌اند، اما نه سلیقه‌ای در طراحی به‌کار رفته و نه سایتی با معیارهای معمول روز را تحویل گرفته‌اند. هم‌این که سایت قابلیت اضافه کردن خبر و عکس را داشته باشد کافی‌ست؟ مشکل در چیست؟ همه‌ی این اساتید دور-و-برشان پر است از طراح و گرافیست. مشکل مالی‌ست؟ شما باور می‌کنید؟ نام حسین علیزاده را که در گوگل جستجو می‌کنید، در صفحه‌ی اول گوگل، تنها لینکی که به سایت اختصاصی وی می‌رسد بر پیشانی صفحه‌اش نوشته: Invalid access، چرا؟ ساخت یک سایت سبک، روزآمد با گرافیکی در خور، به خدا در این زمانه کار چندان صعب و مشکلی نیست. آن‌هم در این روزگار که سایت‌های شخصی چند زبانه، به نوعی شناسنامه‌ی بین‌المللی افرادی چو ایشان است. کمی به آن طرف آبی‌ها نگاه کنید. من که شرم‌ام می‌شود اساتید موسیقی‌ام را بر صفحه‌ی اینترنت چنین کج سلیقه، بی‌محتوا و پر از غلط‌های فاحش ببینم. شما چه‌طور؟

5 نظر:

Anonymous Anonymous نوشته...

نه! واقعیتش من نمیدونم!

7:43 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

من خودم برنامه نویس وب هستم. دلیلش این است که اول به آشنا ها (حال چه با اطلاع چه بی اطلاع) می دهند و می بینند هرکس کمی با کامپیوتر و اینترنت بیشتر کار کرده فکر می کنند سرآمد بقیه است و به شرکتهای مخصوص اینکار ارجاع نمی شود. البته به شرکتهای مثل ما می رسند 1 تومان و 10 تومان مهم می شود و می شود پول دور ریختن.

8:03 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

شما برو در قسمت بیوگرافی سایت دل آواز و سالشمار شجریان را با دقت بخوان و غلط گیری کن ببین چقدر غلط دارد.
این چهار کلمه متن که وضعش این است از گرافیک و برنامه سایت دیگر نباید توقع چندانی داشت.

4:15 AM  
Blogger Unknown نوشته...

خب شاید بشه گفت چون کسی رو برای هماهنگی این کارها ندارن! منظورم اینه که شاید خیلی‌هایشان چندان تو باغ این مسائل نباشند و کسی را که آشنا باشد هم ندارند که پیگیری همچین مسائلی بشود. فکر کنم باید چشم‌مون دنبال یه برنامه‌نویس و دیزاینر خیر باشد که مجانی براشون بشینه طراحی کنه و فقط تحویل بده. در راه رضای خدا و کسانی که با موسیقی سنتی زندگی می‌کنند و ... بعیده!نه؟

11:55 AM  
Blogger Saoshyant نوشته...

همه‌ی این دلایلی که خانم مهتدی گفتند، هست و نیست! خودم فقط می‌توانم بگویم هنوز اهمیت داشتن سایت را درک نکرده‌اند.

12:28 PM  

Post a Comment

خانه >>