Monday, October 01, 2007

واقعه - 9

عزیز من! شنیدی اما من هم می‌گویم که خمیر وجودت بشود. قدیم‌ها تنور بود برای نان پختن. تنور را می‌دانی چه‌طور آماده می‌کنند؟ هیزمی بود که وقتی می‌ریختند کف تنور؛ مثل نفت الو می‌گرفت و آتش بالا می‌آمد، دیوارهای تنور را داغ می‌کرد که نان هر دو طرفش یک اندازه بپزد. زنی بود، بچه‌اش هم بغلش، هم‌این‌جور داشت تنور را گرم می‌کرد که دید رسول خدا دارد از کوچه رد می‌شود. این آتش هم داشت گرگر می‌کرد. عرض کرد: یا رسول الله! شما فرمودی که خداوند محبتی که خلق کرده 100تاست، یکی را بین جمیع مخلوقات پخش کرده 99تای آن پیش خودش است. من هم مادرم و از این یکی، من هم نصیب بردم و مهر مادری دارم. اما این فرزند من هرچقدر هم که بد باشد حاضر نمی‌شوم آن را با دست خودم در تنور بی‌اندازم! خدا چه‌طور این کار را می‌کند؟ دیدند که رسول الله دارد گریه می‌کند و در حق زن دعا کردند.

پ.ن. هَيْهاتَ اَنْتَ اَكْرَمُ مِنْ اَنْ تُضَيِّعَ مَنْ رَبَّيْتَهُ اَوْ تُبْعِدَ مَنْ اَدْنَيْتَهُ اَوْ تُشَرِّدَ مَنْ اوَيْتَهُ اَوْ تُسَلِّمَ اِلَى الْبَلاءِ مَنْ كَفَيْتَهُ وَرَحِمْتَهُ. دعای کمیل.

Labels:

6 نظر:

Blogger elham نوشته...

yani vagean khoda be ma rahm mikone ? be kasani ke behesh iman darand ama gahi milagzand. nemidonam shayad agar iman dashtam nemilagzidam.pas aya imane man imane vageyie ya daram dele khodamo khosh mikonam.aya khoda az majazate man khahad gozasht?
roozi in doa ra az hefz mikhondam. bekoli faramosh karde boodam zibayi va letafateshro

5:59 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

اگه اسلام دراين همه به رحم و اين جور چيزا اهميت داده شده پس اين خشونت ها چي هشت؟ اسلام و بخصوص شيعه دين خشني است

10:49 PM  
Blogger Saoshyant نوشته...

ماهوی عزیز!
1- برداشت‌های شخصی را به پای اسلام ننویسیم. وگرنه باید گفت اصولاً دین، چیز خشنی‌ست. از ادیان ابتدایی و قدیم بگیر تا ادیان تازه تاسیس حتی! و می‌دانیم که در اصل چنین نبوده.
2- فرموده بودید که شیعه بخصوص خشن است! این تعجب برانگیزترین قسمت ماجراست گویا. یک آمار کوچک از گروه‌های تندروی مثلاً مسلمان هم که بگیری مشخص می‌شود که کدام گروه‌ها خشن‌اند! خوب است که طالبان و گروه‌های زرقاوی پسند همه سنی‌اند! وگرنه دیگر چگونه می‌خواستید علیه شیعه چیزی بگویید!

7:00 AM  
Blogger Unknown نوشته...

مطمئن‌ام که جناب ماهو، کشت و کشتارها و خونریزى‌هاى بى‌رحمانه‌ى صهیونیست‌ها را به پاى دین یهود نمى‌نویسند. همین طور که عملکرد دادگاه‌هاى قرون وسطا (از جمله محاکمه‌ى گالیله) را به پاى دین مسیحیت نمى‌نویسند.
شاعر مى‌گوید:
اسلام به ذات خود ندارد عیبى
هر عیب که هست از مسلمانىِ ماست!

4:26 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

احكامي مث سنگشار مگه جز دين اسلام و ( و يهوديت كه ) نيست؟
تازه نگاه كنين به قران تو همه آيه ها از جنگ ميگه. و ضمن اينكه اينقدر با خرافات آلوده شده كه منيشه فهميد چي راسته و چي دروغه
اسلام ديگه دين نيست.. سياست هست براي حكومت و قدرت..
مظهر دينداري اگه تو جامعه شيعه مث ايران مي بينيد لطفا به هم نشون بدين. آره اونا گروههاي خشني هستن ولي مث شيعه اين همه پر مدعا هم نيستن
اگه شيعه و اسلام اين همه كه ادعا هست خوب هستند نمونه هاي دينداري كجاست؟ تو جامعه شيعه ما كجاست؟ كجا بايد اين دستوران تجلي پيدا كنه؟ اگه اونا درستنو برداشت نادرست ازشون ميشه پس به ه دردي م يخره وقتي نتونسته موثر باشه؟
شيعيان عزير براحتي دروغ ميگن.. از هم مي دزدن.. اصلا چيزي به نام حقوق نميشناسن.. براحتي با دو تا قسم دروغ سر و ته قضيه به هم ميارن. پاش كه بيفته مث همين حكومت حزب الله مي تونن مردم رو هم قلع و قمع كنن
بفرمايين چه فرقي هست الان با سياهترين دوران ايران؟
من مظاهر دينداري و مسلمانا شعيه هر روز مي بينم.. و رفتارهايي ازشون سر ميزنه كه چندشم ميشه
نگين درصد كمي هست.. تو ايران كه بندرت پيدا مي كنين..
دينداري بايد اگه تو زندگي فردي و اجتماعي يهآدم خودش رو نشون نده بفرماييد به ه ددي م يخوره؟ باي اون دنيا
يكي ديگه هم مرده پرستي...

5:01 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

جناب بلال. به ذات خود عيب داره كه پيروانش اين شدن
اگه نداشت كه درست ميشدن
شما به من بگين ديني كه نتونه پيوران خودش را درست بار بياره به چه دردي ميخوره؟
نمود دينداري كجا بايد ديد؟
اگر تاثيري بر زندگي فردي و اجتماعي نداره پس به چه دردي ميخوره؟
اين ذات بي عيب و نقص بايد يه جا تجلي كنه ديگه.. نبايد؟

10:50 PM  

Post a Comment

خانه >>