Sunday, July 22, 2007

دانش و ارزش «سروش»

فعلا کتاب «دانش و ارزش / پژوهشی در ارتباط علم و اخلاق» از دکتر سروش را بعد از مدت‌ها دارم بازخوانی می‌کنم که حتی در سایت ایشان نیز در بخش تالیفات حضرتشان به آن اشاره نشده! کتابی‌ست در «فلسفه‌ی اخلاق» با بررسی اخلاق علمی، تکاملی، مارکسیستی و واقع بین.
برای خودم در تابستان امسال یک ترم «سروش شناسی» گذاشته‌ام و قصدم خواندن، تجزیه و تحلیل و حاشیه نویسی بر برخی از کتب مهم نظری ایشان است. برای بررسی سیر افکار و بسط اندیشه‌ی وی به عقیده‌ی من، خواندن کتب انقلابی (کتاب‌هائی که در دوره‌ی خود به نوعی برای حکومت انقلابی در غیبت شریعتی، ایدئولوژی سازی می‌کردند.) سروش، به همان اندازه مهم است که پرداختن به اندیشه‌های کنونی وی.
علی ایحال به نظر می‌رسد این کتاب در این زمانه نایاب یا شاید هم ناباب باشد که حتی از اشاره‌ای هم به آن دریغ شده. از کسانی که دل به ایشان و بررسی افکار ایشان دارند، کسی هست که این کتاب را بخواهد و نداشته باشد؟

Labels:

5 نظر:

Anonymous Anonymous نوشته...

من می‌خوام، یه جوری ورژن الکترونیکی چیزی داری ازش؟ یا قصد داری خودت اسکنش کنی؟ :)

4:39 AM  
Blogger Saoshyant نوشته...

دوست عزیز: Anonymous
یه اسمی، یه رسمی!!!

8:58 AM  
Anonymous Anonymous نوشته...

سلام امیرجان
من این کتاب رو حتی نشنیده بودم چه برسد به داشتن و خواستنش!
در مورد حذف عمدی یا غیرعمدی این عنوان از لیست تالیفات موجود در سایت هم قبل از خواندن کتاب به نظرم نمی توان نظر داد. ممنون می شوم اگر به دست ما هم برسانی اش

8:59 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

ممکنه حدالقل شناسنامه کتاب رو اينجا بذاري؟

7:21 AM  
Blogger Saoshyant نوشته...

انتشارات یاران / سال 1358 / چاپ دوم

11:56 AM  

Post a Comment

خانه >>