Wednesday, October 03, 2007

از آن روزهای خوب حرفی بزن

نسل من یعنی آنان‌که در اواخر دهه‌ی 50 و اوایل سال‌های 60 متولد شده‌اند با خیلی چیزها خاطره دارند. این روزها هم که گویا من عزمم را جزم کردم تا فقط نوستالوژیک باشم و لاغیر، بهانه بسیار برای آن می‌یابم. خاطرات بسیاری از ما با جنگ پیوندی ناگسستنی دارد و در زیر باران موشک که هر آن ممکن بود یکی از ما را نیست کند که کرد، در پناهگاه‌ها بسر بردن و به «چاوش‌ها» گوش کردن برای خودش حسی دارد که فقط نسل من شاید بتوانند درکش کنند. این روزها سالگرد تولد جلال الدین محمد بلخی است و شهرام ناظری هم که به تازگی به عنوان شوالیه‌ی ادب و هنر لقب گرفته برای من یعنی مولوی خوانی. در زیر تعدادی از تصانیف و یک آواز قدیمی با صدای ناظری که بسیاری از ما با آن‌ها خاطرات فراوان داریم را آوردم. اشعار همه از مولوی‌ست و اطلاعات دیگر را هم در کنار نام تصنیف می‌خوانید. در نهایت قطعه فیلمی از کنسرت گروه باباطاهر به سرپرستی و خوانندگی ی عاشق سوخته سیدخلیل عالی نژاد و اجرای تصنیف «علی بود...» را گذاشتم با شعری منسوب به مولوی. هرکار کردم تا خودم را راضی کنم و دونوازی دف مقدمه را به دلیل حجیم شدن فیلم و دردسر آپلود نیاورم، نشد که نشد.
لزومی نمی‌دیدم که گریزی دوباره بزنم به بیانات و فتاوی حقیقتاً نغز حضرت مستطاب محسن نامجو در باب کش‌دار خواندن و از ریتم انداختن شعر مولوی توسط شهرام ناظری. این قطعات تقدیم به همه‌ی سینه‌چاکان و دل‌باختگان نظرات ایشان تا قشنگ متوجه بشوند این‌چنین که خواهند شنید؛ چگونه می‌توان آن‌ها را از ریتم و وزن انداخت!
  1. تصنیف «اندک اندک...» از آلبوم گل صد برگ. آهنگساز و سرپرست گروه: استاد جلال ذولفنون
  2. تصنیف «بی‌قرار» از آلبوم بی‌قرار. آهنگساز و سرپرست گروه: جلیل عندلیبی
  3. تصنیف «بی تو به‌سر نمی‌شود» از آلبوم کیش مهر. آهنگساز و سرپرست گروه: جلیل عندلیبی
  4. تصنیف «بیا ساقی» از آلبوم شورانگیز. آهنگساز و سرپرست گروه: استاد حسین علیزاده
  5. آواز «یار مرا...» از آلبوم آتش در نیستان. آهنگساز و سرپرست گروه: استاد جلال ذولفنون
گروه تنبور باباطاهر به سرپرستی و خوانندگی سیدخلیل عالی نژاد

Labels:

7 نظر:

Blogger شيا نوشته...

من آتش در نيستان خيل يدويت دارم
و البته كيش مهر
...

7:35 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

salam,
mikastam kahesh konam agar barayetan emkan darad,tasnife "tanha maro" az agayeh nazeri ra dar weblagetan begozarid.mamnoon mishawan.
man az Germany barayetan Mail mizanam wa moratab be Weblagetan sar mizanam.bayad begoyam weblagetan besyar porbar ast.Moteshakeram.

1:43 AM  
Blogger Saoshyant نوشته...

دوست عزیز و مهربان؛
تا آن‌جا که من خبر دارم قطعه‌ی «تنها مرو» را شهرام ناظری در پاریس اجرا کرده و هنوز در ایران منتشر نشده یا بنده از آن بی‌خبرم. با عرض پوزش فراوان.

5:00 AM  
Anonymous Anonymous نوشته...

واقعا دست مریزاد. خیلی لذت بردم.

8:30 AM  
Anonymous Anonymous نوشته...

salam,
moteshakeram keh jawab dadid.niyaz beh ozr khahie nist.pas agar man dar inja chizie az an peyda kardam,beh shoma etela khaham dad,keh dar webletan bogozarid,albateh agar tamayol darid.bazham moteshakerm.

5:32 PM  
Anonymous Anonymous نوشته...

آقای امیر عباس عزیز! من موفق به داون اود ِ دو نوازی دف نمی شم.ممکنه راهنماییم کنید لطفا؟
سپاسگذارم

7:04 PM  
Blogger Saoshyant نوشته...

سرکار خانم سلیمی!
اگر منظور از دانلود، پیاده سازی فیلم بر روی کامپیوتر شماست باید بگویم که این کار ممکن نیست. اما در صورتی‌که اصلاً نمی‌توانید فیلم مذکور را ببنید یا مشکل از سرعت اتصال شما به اینترنت، یا ISP مورد استفاده است.

8:19 PM  

Post a Comment

خانه >>