Sunday, May 06, 2007

آن‌چه حاصل شد

امسال دست‌خالی‌تر از پارسال بودم از بابت خرید کتاب. واقعا نمی‌دانم دلیل‌اش چیست. 4 بار به نمایشگاه رفتم و حاصل آن این کتاب‌ها شد که برخی را برای بار دوم بود که می‌خریدم مثل میر اث صوفیه و قبالا. گفتم نام کتاب‌هائی که به نظرم جالب آمد و برای خودم تهیه کردم، برای شما هم بنویسم. شاید به کارتان آمد. خصوصا کتاب Judaism را برای مطالعه‌ی تاریخ و فرهنگ یهود کتاب جامع و مانعی یافتم.
کتاب‌های فارسی:
  • چهار پراگماتیست. اسرائیل شفلر. ترجمه: محسن حکیمی. نشر مرکز.
  • 6 متفکر اگزیستانسیالیست. ه. ج. بلاکهام. ترجمه: محسن حکیمی. نشر مرکز
  • علم هرمنوتیک. ریچارد ا. پالمر. ترجمه: سعید حنائی کاشانی. نشر هرمس.
  • نیچه پس از هیدگر، دریدا و دولوز. محمد ضیمران. نشر هرمس.
  • آیین قبالا. شیوا کاویانی. نشر فراروان.
  • واژه نامه‌ی ادیان. عبدالرحیم گواهی. نشر فرهنگ اسلامی.
  • ارزش میراث صوفیه. مرحوم زرین کوب. نشر امیر کبیر.
  • پس از 11 سپتامبر. مسعود بهنود. نشر علم.
  • فرهنگ معاصر عربی-فارسی. آذرتاش آذرنوش. نشر نی.
  • فرهنگ کوچک زبان پهلوی. دیوید نیل مکنزی. ترجمه: مهشید میرفخرائی. پژوهشگاه علوم انسانی
  • فرهنگ سنسکریت-فارسی. جلد 2. سیدمحمدرضا جلالی نائینی. پژوهشگاه علوم انسانی.
کتاب‌های لاتین:
  • The Routledge Dictionary of Judism. Jacob Neusner, Alan J. Avery-Peck. Routledge Pub. 2004.
  • Philosophical Thinking About Death and Dying. Vincent Barry. Thomson Pub. 2007.
  • Judaism, History, Belief and Practice. Dan Cohn-Sherbok. Routledge Pub. 2003.
  • Blackwell Guide to the Philosophy of Language. Michael Devitt. Blackwell Pub. 2006.
  • Blackwell Dictionary of Western Philosophy. Nicholas Bunni. Blackwell Pub. 2004.
  • General Theory of Magic. Marcel Mauss. Routledge Pub. 2001.