Tuesday, May 08, 2007

جواب به یک سوال بلاگری

دوست عزیزی که نمی‌دانم کیست به من ایمیل زده بود و درخصوص سیستم بلاگر سوالاتی پرسیده بود که ایمیل‌اش از سر بی‌حواسی من پاک شد. پس من جواب او را هم‌این‌جا می‌نویسم به امید خواندن آن دوست نادیده. تا جائی که یادم مانده 3 سوال داشت اول این‌که Tahoma را نداشت و دوم علامات نگارشی‌اش به ابتدای جمله می‌آمد و دست آخر این‌که از نعمت نیم‌فاصله محروم بود.
از جواب به سوال آخر شروع می‌کنم و مشکل نیم‌فاصله که تنها با تدبیر برنامه‌ی تری‌لی‌اوت حل می‌شود. پیشنهاد می‌کنم حتما این پست سید خوابگرد عزیز را خوب بخواند تا این نقیصه حل شود. البته اگر از ویندوز ویستا استفاده می‌کنید باید حالاحالاها برای حل مشکل خود تلاش کنید. زیرا برنامه‌ی مذکور روی ویستا گویا نصب نمی‌شود. نداشتن قلم Tahoma و پرش علامات نگارشی به اول جملات نیز تنها به قالب یا تمپلیت وبلاگ شما ربط دارد. شما از قالب فارسی شده برای وبلاگ خود استفاده نمی‌کنید؛ بنابرین علامات نیز برعکس و در ابتدای جمله به نمایش درمی‌آیند. برای پیاده کردن تمپ‌های فارسی شده هم این لینک را پیشنهاد می‌کنم. با استفاده از این قالب‌ها هم مشکل راست‌چین شدن علامات حل می‌شود و هم قلم زیبای Tahoma را خواهید داشت.

1 نظر:

Anonymous Anonymous نوشته...

متشکرم سوشیانت. روستا را برای همین دوست دارم که اگر کسی آن طرفش کسی را صدا بزن، این طرف جوابش را می‌دهند زود
...باشی همیشه

9:18 AM  

Post a Comment

خانه >>